Tyto stránky jsou odpovědí na časté dotazy po e-shopu. Možnost zavedení klasického internetového obchodu s košíkem a všemi ‚ostatními věcmi‘, principiálně odmítáme. Nechceme si hrát na prodejní automat. Jsme přesvědčeni o tom, že naše produkty ‚mají duši‘, s touto logikou, představou i touhou, ke své práci přistupujeme a systém odosobněného prodeje prostřednictvím e-shopu je podle našeho mínění i citu, v přímém rozporu s tou filosofií. Chceme, aby se klient seznámil s naší nabídkou, ideálně přímo u nás. Aby nasál atmosféru naší galerie, pochopil náš přístup a aby se alespoň jednou a na chvíli na svět podíval ‚našimi brýlemi…‘ Chceme, aby věděl, co kupuje, předem a aby věděl, co následně daruje…
Poptávka/objednávka
Poptávky a objednávky přijímáme e-mailem. Případně osobně formou předběžné poptávky, s bezprostředním stvrzením závaznou objednávkou prostřednictvím e-mailové komunikace.
Tomu může předcházet telefonní či osobní rozhovor, aby zejména v případech zvláštních požadavků klientových, mohly být vyjasněny představy a očekávání na obou stranách, případně vyloučena nedorozumnění.
V případech, kdy má klient jasno v tom, že chce pouze nakoupit produkty, které běžně prodáváme a v daném množství, nevyžaduje žádné zásahy do stávajícího stavu produktů (doplnění logotypu na obal či jiné speciální úpravy), stačí prostým e-mailem požádat o kalkulaci s výčtem žádaných produktů, z těch jež máme v nabídce.
Objednávka, nebo smlouva?
Pokud to sám klient z nějakých důvodů nepotřebuje, nevyžadujeme uzavření smlouvy a to ani v případě dlouhodobé spolupráce: vždy půjde o jednotlivé separátní objednávky a tudíž dáváme přednost režimu poptávka/nabídka s kalkulací/upřesnění-doplnění poptávky (a nebo ne)/závazná objednávka/faktura. V mezičase si ověřujeme u dodavatelů ‚surovin‘ jejich dostupnost a aktuální cenu a podle této a dalších podmínek stanovujeme cenu a dodací lhůtu.
Ceny v katalogu jsou orientační
Protože suroviny, které držíme skladem, jsou určeny pro potřebu prodeje u nás v galerii, pro objednávky/zakázky většího rozsahu nakupujeme suroviny samostatně. Sdělení stran ceny před zasláním závazné kalkulace jsou vždy jen orientační.
Vzhledem k dnešním turbulencím cen na trhu, jsme nuceni u každé jedné objednávky/zakázky předem prověřit aktuální stav ceny, na nezbytně nutnou dobu si ji pojistit dohodou s dodavatelem a teprve takto vázanou ji můžeme svému váženému klientovi přislíbit…
Větší objemy (10 a více položek jednoho druhu) objednávejte vždy s dostatečným předstihem. V těchto případech, u objednávek podaných po 1. září přičítáme navýšení ceny o 10 %. U objednávek podaných po 1. listopadu navyšujeme cenu o 20 %. Poslední objednávky v roce přijímáme do konce listopadu.
Speciální zakázky, jejichž součástí je indivuduální kresba na zakázku a požadavek na dodání cílí na předvánoční dobu, přijímáme nejpozději v srpnu.
Komunikace objednávky/zakázky
Součástí zaslané nabídky s kalkulací jsou naše obchodní podmínky a závazná objednávka musí být v odpovědi na e-mail, v němž nabídka včetně textu obchodních podmínek byla klientovi zaslána, aby tak bylo jasné, zřejmé a nevyvratitelné, že klient podmínky četl, zná je, rozumí jim, souhlasí s nimi, akceptuje je a objednávkou vyjadřuje jejich závazné přijetí.
Fakturace, platba
Fakturujeme předem – a před započetím práce na výrobě či kompletaci objednávky musí být uhrazeno – 100 % kalkulované ceny. Ne 70 %, ne 50 %, ne 90 %. 100 %.
Vícepráce
Součástí kalkulace nikdy nebude cena za případné služby, jež klient k dodávce přiobjednal, ať už předem, nebo v průběhu výroby a u nichž není cena zřejmá dříve, než budou dokončeny. Sem patří nejrůznější zásahy do stávajícího vizuálu, doplnění logotypu či nějakého textu (včetně ceny za prodej reklamní plochy na obalu), případně jiné přiobjednané prvky na obal, ať už grafické, dekorační či technické. Týká se to i (zejména) objednaných kreseb motivů, jejichž náročnost a tedy ani cenu nelze předem určit, či jen odhadnout. To vše nelze před celkovým dokončením zadání a úprav dle instrukcí klientových, jsou-li jaké, určit a nacenit. Klient se z kalkulace dozví hodinovou sazbu za práce i cenu za reklamní plochu a předem závazně odsouhlasí, takže se zaváže uhradit všechny práce po jejich dokončení samostatně vyfakturované a ještě před převzetím hotového zboží, uhradit v plné výši.
Zakázky, u nichž předpokládáte spolupráci (vlastní zasahování do procesu výroby) objednávejte s minimálně měsíční rezervou. Zakázky, jejichž součástí má být individuální kresba, resp. celý vlastní vizuál, objednávejte s rozumným předstihem (3 měsíce a více…)
Doprava/předání
Preferujme osobní převzetí klientem. To samozřejmě možné vždy není, takže používáme služeb přepravců. Nespolupracujeme se Zásilkovnou.
Po dokončení prací na objednávce/zakázce, avizujeme klientovi stav dokončení a okamžitě odesíláme. V případě dohodnutého osobního převzetí očekáváme, že se tak stane nejpozději do pěti dnů, přesto, že případná dohodnutá dodací lhůta je delší – stihli jsme objednávku/zakázku dokončit dříve. Pokud tuto (novou) lhůtu klient nemůže splnit, odesíláme zboží dopravcem. Tato praxe je zavedena z důvodu potřeby uvolnit skladové prostory pro novou objednávku…
Co je možno očekávat
Klient získá pouze to, co výslovně objednal a co je součástí jím schválené/přijaté kalkulace. Jakékoli předpoklady, očekávání, že k dodávce automaticky a samozřejmě patří něco (cokoli) navíc, protože je na takovou praxi zvyklý ze svých dosavadních obchodních vztahů a tak to považuje za běžnou a „samozřejmou“, „automatickou“ věc, takže není předem potřeba o ní mluvit ani „se později dohadovat“, jsou zbytečné a liché.
Vysvětlení
Tady – a promiňte, že to píšeme tak otevřeně – nechceme se nikoho dotknout a vězte, že to není osobní a nepředpokládáme, že se tak chová každý, tedy i vy a toto upozornění tudíž patří těm, jichž se týká (jistě ne vás osobně) ale řečeno to býti musí:
My nečteme mezi řádky, nemůžeme se zabývat a nezabýváme se tím, co se klientovi honí v hlavě, co všechno si klient přeje a co očekává, aniž by to bylo vysloveno. ‚Co je psáno, to je dáno‘. Ty, kterých by se to mohlo týkat, ještě jednou upozorňujeme: Co si objednáte, to dostanete. Nic více, ale samozřejmě ani nic méně.
Ovšem, jsme umělci a není nám cizí romantické uspokojení z dobře klapající spolupráce, takže nevylučujeme možnost, dokonce se těšíme na takovou příležitost, poděkovat váženému klientovi za bezproblémovou spolupráci, neb dokonce věrnost nějakým dárkem či jinou pozorností v podobě nečekaného ‚navíc…‘ A klient se na takové ‚nečekané navíc‘ může těšit, avšak ne s tím počitat, jako s povinnou samozřejmostí, či dokonce, si je později, i za pomoci urážek, lží a vydírání (co už jiného mu zbývá, když nemá oporu v právu), vynucovat…
Každý inteligentní a poctivý člověk z tohoto textu jistě vytuší, že vycházíme z konkrétních zkušeností a je dán právě proto, aby ušetřil jak nás, tak naše klienty marných očekávání, zbytečných nedorozumění, nemilých překvapení i zklamání…
Případová studie
Velice děkujeme za trpělivost při čtení těchto zdánlivě zbytečných řádků… Připravujeme případovou studii, jež tyto upozorňující texty ozřejmí. Jedna ze zakázek k nám přivedla klienta, jenž, buď navzdory oboru, v němž podniká, postrádá nejen profesionální, leč i elementární znalost autorského práva, respekt vůči obchodnímu partneru, jeho právu a vůli stanovit své obchodní podmínky a nechat si za svou, poctivou práci poctivě zaplatit, případně má zkreslené představy a lenost seznámit se obchodními podmínkami, k nimž se zavazuje a nebo do obchodního kontaktu s námi nešel s poctivými úmysly…
Na jedné z nedávných objednávek (jež se v mnohém podobá jiným našim dřívějším zkušenostem a kterou bychom rádi označili za poslední případ, kdy jsme bláhově dopustili, aby objednávka/zakázka skončila rozčarováním na obou stranách, přičemž se obě strany napříště považují za oběť té druhé, zatímco objednavatel získal třikrát tolik, než kolik nám zaplatil…) bychom ctěným klientům rádi demonstrovali, jak se může vyvíjet objednávka, z níž se nakonec vyklube zakázka, jež je noční můrou pro obě strany a kterou už opravdu nehodláme zopakovat…
Nepřijetí
Vyhrazujeme si právo objednávku/zakázku nepřijmout, bez udání důvodů…
Odstoupení od smlouvy
Vzhledem k povaze zakázky (1. jedná se o poživatiny, 2. jedná se o práci na zakázku) je odstoupení od obchodu nepřípustné…